ponnymupparna

Direktlänk till inlägg 5 januari 2011

De andra hästarna

Av ulrika andersson - 5 januari 2011 20:34

Har ju berättat mycket om Kolle och Midde, varje dag typ, och lite om Lotte, men vi har 2 andra hästar i stallet. Det är min systers hästar.


Littlemil (Lillan)

 

Det är som sagt min syster Maddes häst. Lillan är engelskt fullblod som har gått galopp när hon var 2-3 år. När hon var 3, tror jag, fick hon ben skador och kunde inte längre gå som galopphäst. Då åkte min syster, som var 12 år då, och kollade på henne. Hennes c-ponny hade precis gått bort, så egentligen ville hon inte ha någon ny häst då, men vår granne insesterade och dom åkte och kollade. Madde ville fortfarande inte ha någon häst, men några veckor senare ringde vår granne och sa att en kompis till henne hade tagit hem Lillan om Madde ville ha henne. Då köpte hon Lillan iallafall ;)

Hon var ganska smal när hon kom hit, hon kom ju trotts allt direkt från banan. Hon åt inte heller så mycket, men nu är det tvärt om, hon älskar godis :p

När Lillan kom hit var hon väldigt pigg o så, hon var ju i full tävlingskondition, så Madde började rida Western på henne, ssom dom blev väldigt duktiga på faktist! Det var lite därför jag började rida Western på min shettis Johanna också.

För några år sedan red Madde faktiskt dressyr och hoppning på Lillan också, hon älskar verkligen att hoppa!

 

Detta var nog den bästa bild jag kunde hitta på henne på denna datan :)

  

 

 

Kickan

 

Kickan är också Maddes häst som hon fick när hon var 4 år, då Kickan också var 4. Kickan är en shettis/russ korsning som är jättesnäll,men det var hon inte när hon var yngre och vi var små :p  Hon var "skräckponnyn" som sparka, skena och bockade i galoppen, men hon var rolig att rida.

Kickan är inkörd också, så bakom henne har man åkt många gånger både i sulki och i pulka. Senast förra vintern när jag och Ulrika skulla tolka med henne skenade hon med Ulrika ;)

Nu är hon 26 år gammal och tar det bara lungt i hagen. Hennes bästa kompis är MIdde och dom klara sig nästan inte utan varandra.

 

Två bilder på henne :)

    

 

  

 
 
ulliss

ulliss

5 januari 2011 21:34

galna kickan XD litta paff blev man allt XD

http://ponnymupparna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulrika andersson - 1 februari 2011 22:12

Nu är vår nya blogg fixad,  ska bara fixa lite på den imron också men hoppas att ni följer den  :)  http://ryttarduetten.blogg.se/  <------ kolla :D ...

Av ulrika andersson - 1 februari 2011 19:52

Här kommer bilderna från i söndags när jag var ute och fotade hästarna i det fina vädert:) tänlte lägga upp max 10, men det blev 15 ...                                       ...

Av ulrika andersson - 1 februari 2011 16:12


Vi funderer på att byta till blogg.se eftersom det känns lite bättre där? I så fall ska vi nog byta namn till ryttarduetten också, för att många tror vi härmar dressyrmupparna..   I vilket fall som ska jag och och longera Kolle nu en stund, sen g...

Av ulrika andersson - 31 januari 2011 22:24

Orginalbild     Redigerad bild       1. Fönstret 2. Snöflingan på hoven 3. strumpan 4. skummet vid munnen 5. märket på bogen        ...

Av ulrika andersson - 31 januari 2011 22:14

I lördags var jag och Madde som sagt i ridhuset med Lillan och Kolle. Det blev dressyr, man får ju passa på när man kan rida ordentligt! Kändes som han verkligen jobba bra med ryggen :) Sen igår var det jättefint väder så vi skippa ridhuset som vi ...

Presentation


Vi är två sattsande ryttare som kämpar för att nå toppen:)

Skriv något till oss :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du som läser bloggen?
 Dressyrryttare?
 Hoppryttare?
 Fälttävlandsryttare?
 Ingen ryttare?
 Annat?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogger fy :)


Ovido - Quiz & Flashcards