ponnymupparna

Direktlänk till inlägg 22 januari 2011

Joppa pass

Av ulrika andersson - 22 januari 2011 21:08

Idag så har jag ridit Joopen sen vinter vilan, :) och han känndes ricktigt,ricktigt fin, viserligen var han över pigg, och stod och taktade på gången, och ville inte stå still när jag skulle sitta upp, och försökte galoppera iväg vär jag kom upp i sadeln, och skrittade på som ett ånglok men sen när jag kortade tyglarna och började göra volter så blev han lugn :) och han kom direkt i formen, och i skänkelvikningarna gick det också bra och i bakdelxvändningen också :) Så det bådar gått inför året :) Sen så stack jag till ridhuset och red trolle, han kändes väldigt fin i trav arbetet, gjorde jätte fina skänkelvkningar och öppnor, i galoppen var han lite stressad ochlite för mycket på i början, men efter några fattningar gick han jätte fint, ska börja ut och galopp träna honom, så att han kommer upp i kondis nu också :) Schanti fick vila idag, så ska jag rida henne imorn :)

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulrika andersson - 1 februari 2011 22:12

Nu är vår nya blogg fixad,  ska bara fixa lite på den imron också men hoppas att ni följer den  :)  http://ryttarduetten.blogg.se/  <------ kolla :D ...

Av ulrika andersson - 1 februari 2011 19:52

Här kommer bilderna från i söndags när jag var ute och fotade hästarna i det fina vädert:) tänlte lägga upp max 10, men det blev 15 ...                                       ...

Av ulrika andersson - 1 februari 2011 16:12


Vi funderer på att byta till blogg.se eftersom det känns lite bättre där? I så fall ska vi nog byta namn till ryttarduetten också, för att många tror vi härmar dressyrmupparna..   I vilket fall som ska jag och och longera Kolle nu en stund, sen g...

Av ulrika andersson - 31 januari 2011 22:24

Orginalbild     Redigerad bild       1. Fönstret 2. Snöflingan på hoven 3. strumpan 4. skummet vid munnen 5. märket på bogen        ...

Av ulrika andersson - 31 januari 2011 22:14

I lördags var jag och Madde som sagt i ridhuset med Lillan och Kolle. Det blev dressyr, man får ju passa på när man kan rida ordentligt! Kändes som han verkligen jobba bra med ryggen :) Sen igår var det jättefint väder så vi skippa ridhuset som vi ...

Presentation


Vi är två sattsande ryttare som kämpar för att nå toppen:)

Skriv något till oss :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du som läser bloggen?
 Dressyrryttare?
 Hoppryttare?
 Fälttävlandsryttare?
 Ingen ryttare?
 Annat?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogger fy :)


Ovido - Quiz & Flashcards