ponnymupparna

Direktlänk till inlägg 24 januari 2011

pigg ponny

Av ulrika andersson - 24 januari 2011 21:08

idag red jag kondispass på lille trolle, och han var ricktigt suuper pigg idag haha XD men han vet exakt vad som gäller när han kommer ut på det fältet, och eftersom jag är lite barnslig av mig så var jag ju tvungen att korta läderna lite. haha bara för skojs skull :) men iallafall, så kändes han ricktigt fin, jag började med att skrita honom, böja honom och göra lite skänkelvikningar och sånt enkelt, sen började jag trava, lite volter och skänelvikningar och någon öppna, sedan när han kändes bra så reste jag mig upp och fattadde galopp, först stacka han med väldig fart, men efter några halv halter blev han mycket finare, och sen låg han i ett fint mjukt temp, och rullade på :) sen lät jag honom öka på, och det gillades haha XD


liten bild på trolle i sommras när han rastades i grushagen :P

  

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulrika andersson - 1 februari 2011 22:12

Nu är vår nya blogg fixad,  ska bara fixa lite på den imron också men hoppas att ni följer den  :)  http://ryttarduetten.blogg.se/  <------ kolla :D ...

Av ulrika andersson - 1 februari 2011 19:52

Här kommer bilderna från i söndags när jag var ute och fotade hästarna i det fina vädert:) tänlte lägga upp max 10, men det blev 15 ...                                       ...

Av ulrika andersson - 1 februari 2011 16:12


Vi funderer på att byta till blogg.se eftersom det känns lite bättre där? I så fall ska vi nog byta namn till ryttarduetten också, för att många tror vi härmar dressyrmupparna..   I vilket fall som ska jag och och longera Kolle nu en stund, sen g...

Av ulrika andersson - 31 januari 2011 22:24

Orginalbild     Redigerad bild       1. Fönstret 2. Snöflingan på hoven 3. strumpan 4. skummet vid munnen 5. märket på bogen        ...

Av ulrika andersson - 31 januari 2011 22:14

I lördags var jag och Madde som sagt i ridhuset med Lillan och Kolle. Det blev dressyr, man får ju passa på när man kan rida ordentligt! Kändes som han verkligen jobba bra med ryggen :) Sen igår var det jättefint väder så vi skippa ridhuset som vi ...

Presentation


Vi är två sattsande ryttare som kämpar för att nå toppen:)

Skriv något till oss :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du som läser bloggen?
 Dressyrryttare?
 Hoppryttare?
 Fälttävlandsryttare?
 Ingen ryttare?
 Annat?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogger fy :)


Ovido - Quiz & Flashcards