ponnymupparna

Alla inlägg under oktober 2010

Av ulrika andersson - 31 oktober 2010 20:56

Blev lite longering med Kolle idag, var ju länge sedan jag motionera honom, men nu ska jag som sagt till Ingela imorgon så då blir det träna träna träna!

+ jag vaknade halv 1 idag :O så hästarna kom ut ganska sent! :S


Bilderna är inte från idag :)  

  

  

  

  

Av ulrika andersson - 31 oktober 2010 00:00

yey!!! nytt besöks rekord :P över 60 pers :) fortsätt så :P   

Av ulrika andersson - 30 oktober 2010 21:24

hej alla läsare :D idag red jag dressyr på Joopen, fick rida på gräs   för min ridbana stod i vatten    och gräset var skit halt, typ fick skritta och trava den mesta delen. I början gick det itne så bra, han var ganska spend, men mot slutet gick det mycket bättre när han fick komma igång lite,  så på slutet gick det ricktigt bra, Imorn ska han få vila. ska nog löshoppa trolle imorn :P.


  


  

Av ulrika andersson - 30 oktober 2010 17:21

Skulle tävlat i Sydslätten imorgon på Sollan, en c-ponny jag tränar och tävlar, men eftersom jag varit sjuk och inte ridit henne på länge så strök vi oss :/

Men ska nog ta med Kolle till Ingela(Sollans ägare) nästa vecka så vi kan träna och så kanske vi sover där några dagar, det är ju höstlov nästa vecka :)


  


  

Av ulrika andersson - 29 oktober 2010 21:30

Tjenahejsan allihopa    Glömde skriva hur det gick på träningen igår :P Det var ju dressyr träning på Joopen, det gick super bra men fy vad tufft pass det var, höll på somna i bilen så trätt man var efteråt, men i början så värmde vi upp med skänkelviknigar, jag skulle göra ganska tvära så att han kom igång i rumpan till galoppjobbet, och sen när vi gjort det ett par gånger så skulle vi börja jobba i galoppen, och tränade vi på att vända haft igenom i galopp och ut i förvänd galopp, och ibland skulle jag sakta av och han skulle max ta 3 till 5 travsteg sen skulle vi ha fattat ny galopp, jag kan säja att mina ben var ganska döda efteråt. men idag så tog jag det lungt själv, men imorn ska jag ta och jogga honom lite i låg form i skogen, och så ska jag ta och löshoppa trolle :)



joopen mumsar på sitt kvällshö

  


    

Av ulrika andersson - 28 oktober 2010 17:07

hej alla läsare :P tänkte bara att jag chekar in här och kollar läget snabbt XD men ska ut och fixa Joopen nu så att han är klar att lasta när mamma kommer hem :P är dressyr träning idag :)


  

Av ulrika andersson - 27 oktober 2010 20:24

  Lätt C i trolleholm, felfri blev 5 :a, mirre filmade XD

Joopen och jag i Viaps lätt C, blev 6:a

Lätt C+ 5 färs härads blev 3:a

Joopen och jag i munkaljungby lätt B 1:a


nu pallar inte jag lägga upp fler filmer :P


  

Av ulrika andersson - 27 oktober 2010 19:28

idag när jag hade gympat med hästarna så var det kisens(jackson) tur att motionera,  vilket som är väldigt enkelt eftersom den katten alltid är överspeedad nästan XD först så for han runt bland hö och halmbalarna så mitt nysopade golv var snart lika fin som när jag har mockat XD.... vilket inte är så fintXD  så jag fick hmta kvsten och börja om sen skulle han på höbalarna igen men då sa jag nej och gick ut med longeringspisken i regnet XD fan dom säger ju att man får vakert hår av regn vattenXD  men iallafall kisen sprang som en dåre efter flärpen, men sen tröttna han på det och ville gå in, så jag stängde till hästarna och sa god natt :P


kisen i sommras :P fick inga bilder på honom idag..

  

vill ha solen och värmen tillbaka!!

   

raaw!

   


    

Presentation


Vi är två sattsande ryttare som kämpar för att nå toppen:)

Skriv något till oss :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du som läser bloggen?
 Dressyrryttare?
 Hoppryttare?
 Fälttävlandsryttare?
 Ingen ryttare?
 Annat?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogger fy :)


Ovido - Quiz & Flashcards