ponnymupparna

Alla inlägg under januari 2011

Av ulrika andersson - 31 januari 2011 22:24

Orginalbild

 


Redigerad bild  

 


1. Fönstret

2. Snöflingan på hoven

3. strumpan

4. skummet vid munnen

5. märket på bogen  


  

Av ulrika andersson - 31 januari 2011 22:14

I lördags var jag och Madde som sagt i ridhuset med Lillan och Kolle. Det blev dressyr, man får ju passa på när man kan rida ordentligt! Kändes som han verkligen jobba bra med ryggen :)

Sen igår var det jättefint väder så vi skippa ridhuset som vi planerat och red ut istället :) Fota även hästarna i det fina vädert, så jag ska försöka lägga upp de bilderna här sen.

  

Av ulrika andersson - 31 januari 2011 14:02

Dressyrteam.blogg.se hittade först de fem felen!

 

  Visar senare de rätta svaren.



  

Av ulrika andersson - 28 januari 2011 20:58

Hehe det har blivit lite poppis med det, så tänkte ha det här också ;) Har inte photo shop, har gjort det i pain, därför inte så bra gjort. men men, den som hittar de fem felen först får en länkning till sin blogg :)


Bild 1

Bild 2


        

Av ulrika andersson - 28 januari 2011 20:18

Hejhej! Varken igår eller idag blev det ngt ridhus, men förhoppningsvis imorgon :) Blir dressyr på Kolle då. Tyvärr blir det nog inga bilder, eftersom jag åker dit med Madde som har Lillan och då kan ingen fota :/


Bara typ en månad kvar till Göteborg! :D ska nog åka tåg fram och tillbaka..

  

Av ulrika andersson - 25 januari 2011 18:43

Idag var det Kolles tur att motionera, vilket inte gillades av honom ;) Han var hungrig när jag tog in honom, och så tog jag ut honom och red! :o haha

Han gick bra i början, sen korta jag läderna och då blev han pigg som satan ;p  Sen satte jag mig ner, men då sprang han mest.. Ska nog till ridhuset med honom tor, fre så då får han springa av sig :)


    

    

Av ulrika andersson - 24 januari 2011 21:08

idag red jag kondispass på lille trolle, och han var ricktigt suuper pigg idag haha XD men han vet exakt vad som gäller när han kommer ut på det fältet, och eftersom jag är lite barnslig av mig så var jag ju tvungen att korta läderna lite. haha bara för skojs skull :) men iallafall, så kändes han ricktigt fin, jag började med att skrita honom, böja honom och göra lite skänkelvikningar och sånt enkelt, sen började jag trava, lite volter och skänelvikningar och någon öppna, sedan när han kändes bra så reste jag mig upp och fattadde galopp, först stacka han med väldig fart, men efter några halv halter blev han mycket finare, och sen låg han i ett fint mjukt temp, och rullade på :) sen lät jag honom öka på, och det gillades haha XD


liten bild på trolle i sommras när han rastades i grushagen :P

  

  

Av ulrika andersson - 24 januari 2011 18:45

Hola! Ska snart äta, men tänkte uppdatera lite här först :) I fredags och Lördags var jag i ridhuset med Kolle. På fredagen var han vääldigt pigg! Han taktade och höll på, men i lördags var han riktigt fin :)

Idag efter skolan longerade jag Midde hemma i snön, gick väll helt ok, vill verkligen till ridhuset med honom också! :)


  

Presentation


Vi är två sattsande ryttare som kämpar för att nå toppen:)

Skriv något till oss :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du som läser bloggen?
 Dressyrryttare?
 Hoppryttare?
 Fälttävlandsryttare?
 Ingen ryttare?
 Annat?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogger fy :)


Ovido - Quiz & Flashcards